Kirjaudu sisään

Syötä sähköpostiosoitteesi ja salasanasi:

Oletko uusi asiakas? Rekisteröidy nyt

Unohditko salasanasi? Palauta salasana

USEIN KYSYTTYÄ

- TILAAMINEN JA MAKSAMINEN

  • Mitä maksutapoja on saatavilla?
    • Verkkokaupassamme on käytössä Paytrail ja Klarna Payments. Paytrail sisältää seuraavat maksutavat: suomalaisten pankkien verkkomaksupainikkeet, maksukortit (Visa, Visa Debit, Visa Electron, MasterCard ja Debit MasterCard), mobiilimaksut (Mobilepay) ja lasku- ja osamaksupalveluista Walleyn ja OP Tililuoton. Klarna Paymentsissa laskun voi joko maksaa heti, myöhemmin, tai pilkkoa maksut osiin.
    • Poikkeustapauksessa voimme tehdä laskun myös käsin, mutta siinä tapauksessa lisäämme laskuun laskutuslisän 5,00€.
  • Voiko ostoksia maksaa erämaksulla tai laskulla?
    • Kyllä voi, maksuvaihtoehdot: Walley ja Klarna.
  • Miksi en saanut tilausvahvistusta, vaikka tein tilauksen?
    • Tilausvahvistus lähtee järjestelmästämme automaattisesti tilauksen saatuamme antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Olethan tarkistanut sähköpostisi roskapostikansion? Mikäli et löydä vahvistusta, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, niin selvitämme asian.
  • Voinko tehdä tilauksen ulkomaille?
    • Emme toimita tilauksia ulkomaille vaan ainoastaan Manner-Suomen alueelle ja Ahvenanmaalle.
  • Mistä löydän kuitin/laskun?
    • Jos valitsit maksutavaksi laskun tai osamaksun, esim. Klarna, he lähettävät sinulle laskun. Kuitin saat siinä vaiheessa, kun merkitsemme tilauksesi järjestelmässämme valmiiksi ja sinulle lähtee viesti "Tilauksen tila: valmis". Kuitti on kyseisen viestin liitteenä.  Jos olet hukannut kuitin, voit laittaa viestiä asiakaspalveluumme ja me toimitamme kuitin sähköpostiisi.
  • Voinko lisätä tai poistaa tuotteita tilaukselta jälkikäteen?
    • Jos tilaus on jo ehditty lähettää, ei lisäystä voi enää tehdä, mutta jos tilaus ei ole vielä lähtenyt, on tilausta mahdollista muuttaa tai täydentää. Ole yhteydessä asiakaspalveluumme.
  • Kuinka muutan tuotteen toimitukseen liittyvän nimen, puhelinnumeron tai osoitteen?
    • Ole yhteydessä asiakaspalveluumme.
  • Mitä toimitus/kuljetus maksaa?
    • Toimitusmaksun suuruus riippuu tuotteesta ja valitusta toimitustavasta. Näet suuntaa antavat toimitushinnat täältä. Tarkan toimitusmaksun näet Ostoskori-vaiheessa sen jälkeen, kun olet klikannut tuotteen/tuotteet ostoskoriin, jatkanut kassalle, täyttänyt omat tietosi ja hyväksynyt toimitusehdot.
  • Mistä tiedän, onko tuotetta heti varastossa?
    • Et oikein mistään, kun me emme itsekään tiedä kuin ainoastaan niiden tuotteiden osalta, joita meillä on omassa varastossamme. Osa tuotteista tulee suoraan maahantuojalta/tavarantoimittajalta ja heidän varastosaldonsa vaihtelee välillä nopeastikin. Parhaiten asia selviää olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme.
  • Mistä löydän käyttöohjeen laitteelle?
    • Mikäli tuotteen mukana ei tullut käyttöohjetta eikä sitä löydy valmistajan sivuilta, autamme mielellämme käyttöohjeen löytämisessä.

- VAIHTO JA PALAUTUS

  • Mitä jos haluan perua tilauksen tai palauttaa tuotteen?
    • Jos haluat perua tilauksen, ole mahdollisimman pian yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta emme ehdi lähettää tilausta. Näin säästämme molemmat aikaa ja rahaa. Rahat palautuvat alkuperäiselle maksutavalle yleensä muutamassa arkipäivässä.
    • Mikäli haluat palauttaa jo saamasi tuotteen, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme sopiaksesi, miten toimitaan. Palautuksesta perimme palauttamisesta aiheutuneet toimituskulut.
  • Voinko vaihtaa tuotteen?
    • Ole yhteydessä asiakaspalveluumme.
  • Mistä perun uutiskirjeen?
    • Voit perua tilauksen saamasi uutiskirjeen lopusta löytyvän linkin kautta tai vaihtoehtoisesti ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme

- TOIMITUS JA NOUTO

  • Kuinka pitkä toimitusaika on?
    • Normaali toimitusaika on 2-14 päivää. Mikäli toimitusaika poikkeaa tästä, pyrimme ilmoittamaan tästä tuotetiedoissa. Toimitusajan pituuteen vaikuttaa se, onko tuote heti lähetettävissä varastosta, odotetaanko sitä varastoon vai onko tuote tilaustuote. Mikäli tuotetta ei ole heti varastossa, perustuu arvio toimitusajasta tavarantoimittajalta saatuihin tietoihin, jotka päivitämme sivuillemme heti tiedon saatuamme.
  • Otatteko minuun yhteyttä ennen tuotteen toimitusta?
    • Mikäli olet tilannut tuotteelle kotiinkuljetuksen, kuljetusyhtiö on sinuun yhteydessä ennen toimitusta.
  • Voinko itse hakea tuotteen varastoltanne?
    • Useimpien tuotteiden osalta kyllä voit. Hausta tulee sopia etukäteen.
  • Miten seuraan toimituksen etenemistä? 
    • Tilauvahvistukselta löydät linkin, mistä pystyt seuraamaan toimituksen etenemistä.
  • Viettekö vanhan tuotteeni pois uuden tuotteen toimituksen yhteydessä?
    • Kyllä, mutta ainoastaan ilmalämpöpumput, joiden poisviennistä on sovittu etukäteen. Vanhan ilmalämpöpumpun purkamisen ja poisviennin hinnan näet täältä.
  • Tuotteen kotiintoimitus ei onnistunut, koska en ollut kotona. Mitä teen?
    • Ole yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta saamme varmistettua tuotteen toimituksen perille toisena ajankohtana.
  • Voinko noutaa liiteritilauksen varastoltanne Oulusta ilman toimituskuluja?
    • Et valitettavasti voi. Liiterit voi noutaa ilman toimituskulua ainoastaan tehtaalta Keski-Suomesta.

- TAKUU JA VIALLINEN TUOTE

  • Mistä löydän laitteen takuutiedot? Kuinka pitkä takuu laitteella on?
    • Tilauksen kuitti toimii takuutietona eikä erillistä takuutodistusta toimiteta.Takuuaika vaihtelee tuotteesta riippuen yleensä 1-3 vuoden välillä. Mikäli olet hankkinut maksullisen Biottorin lisäturvan tuotteelle, on takuuaika 5 vuotta ostopäivästä eteenpäin. Katso takuuehdoista tarkemmin täältä.
  • Saanko uuden tuotteen, jos vastaanottamani tuote on viallinen/vaurioitunut?
    • Kyllä, sinulla on mahdollisuus saada uusi, vastaava tuote. Vaihtoehtoisesti sinulla on oikeus korvaukseen, mikäli päätät pitää vaurioituneen tuotteen. Koska kaikki vauriot/viat ovat yksilöllisiä, on tärkeää, että otat kuvat vauriosta, säästät pakkausmateriaalin ja olet yhteydessä asiakaspalveluumme mahdollisimman pian.
  • Toimitetussa tuotteessa on vaurio, kuinka toimin?
    • Vastaanottaessasi tuotteen, sinun tulee tarkistaa, että tuote on kunnossa. Jos huomaat vaurion, tee välittömästi reklamaatio kuljetusyhtiölle, jotta vastuu kuljetuksessa rikkoutuneesta tuotteesta ei siirry sinulle!
    • Mikäli huomaat vaurion myöhemmin, ota asiakaspalveluumme yhteyttä seuraavien tietojen kanssa:
      • Tilausnumero tai kuitti tilauksesta
      • Kuva rahtikirjasta, jossa merkintä vauriosta (mikäli vaurio on kirjattu rahtikirjaan)
      • Selkeä kuva vauriokohdasta
      • Selkeä kuva, jossa näkyy tuote ja vaurio kokonaisuudessaan
      • Kuva laitteen kuljetuspakkauksesta
      • Kuva tuotteen tyyppikilvestä, jossa on mainittuna myös tuotteen sarjanumero
    • Tiedot saatuamme selvitämme, millaisesta vauriosta on kyse ja kuinka tapauksen kanssa edetään. Asiakkaan vastuulla on raportoida mahdolliset vauriot 7 päivän kuluessa Biottorille.

En saanut täältä vastausta kysymykseeni. :(

  • Harmi! Hätä ei kuitenkaan ole tämännäköinen, koska voit aina olla yhteydessä asiakaspalveluumme, joka mielellään vastaa kysymyksiisi - joko sähköpostitse tai puhelimitse. Löydät yhteystiedot mm. tämän sivun alareunasta. Huom: Customer service also in English! :)