Kirjaudu sisään

Syötä sähköpostiosoitteesi ja salasanasi:

Oletko uusi asiakas? Rekisteröidy nyt

Unohditko salasanasi? Palauta salasana

Toimitusehdot

Biottori Oy - Verkkokauppa

BIOTTORI OY (y-tunnus 0844026-2) myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen ja EU-alueelle. Näitä sopimusehtoja sovelletaan Biottori Oy:n ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa. Biottori Oy pidättää oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisesti ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassaolevia ja hyväksyttyjä sopimusehtoja. 

Hinnat

Biottori Oy:n verkkokaupan hinnat ovat euroissa (€) ja  sisältävät arvonlisäveron (24%), mutta eivät toimitusta asiakkaalle. Jos hinnastossa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolon. 

Tuotehintoja ja toimitus- ja asennushintoja päivitetään säännöllisin väliajoin. Pidätämme oikeuden myös teknisistä ja inhimillisistä virheistä johtuvien hintojen korjauksiin ja tarkistuksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupan kotisivuilta siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Ilmalämpöpumpun asentaminen

Ympäristöministeriön ja Suomen Ympäristökeskuksen suosituksen mukaan fluorattuja kasvihuonekaasuja sisältävien laitteiden, kuten ilmalämpöpumppujen ja split-tyyppisten ilma-vesilämpöpumppujen asentamisessa tulisi käyttää pätevää asennusliikettä, kts Tukesin tiedoteMikäli ostat verkkokaupastamme ilmalämpöpumpun, mutta et asennusta, pyydämme sinua ilmoittamaan tilauksen yhteydessä lisätietokohdassa tiedon käyttämästäsi asennusliikkeestä. Näin voimme varmistua siitä, että asennuksen suorittaa tehtävään pätevöitynyt asennusliike. Asiantunteva asennus on myös asiakkaan etu, sillä se takaa, että laite toimii tehokkaasti. Näin voidaan välttyä ongelmilta myös mm. takuukysymyksissä. 

Maksaminen

Verkkokaupan maksujenvälityksen toteuttaa Paytrail yhteistyössä pankkien ja luottolaitosten kanssa. Palvelun käyttö ei vaadi rekisteröitymistä tai lisämaksujen suorittamista. Maksusi kirjautuu välittömästi suoritetuksi kauppiaalle ja sähköpostiisi lähetetään vahvistusviesti. 

Paytrailin lisäksi käytössämme on Klarna Payments. Poikkeustapauksessa voimme myös tehdä käsin laskun, mutta siinä tapauksessa lisäämme laskuun laskutuslisän 5,00€.

Maksutavat

Verkkokaupassamme on käytössä maksupalvelu Paytrail sekä Klarna Payments

Paytrail

Paytrail sisältää kaikki seuraavat maksutavat:

Pankkien verkkomaksupainikkeet

Käytössäsi on suomalaisten pankkien verkkomaksupainikkeet.

Korttimaksut

Korttimaksupainikkeista käytössä on: Visa, Visa Debit, Visa Electron, MasterCard ja Debit MasterCard. 

Korttimaksuissa on turvallinen Netsin SSL-suojattu maksulomake. Verkkokaupalla ja Paytrailillä ei ole pääsyä korttitietoihin eikä maksukortin tietoja tallenneta järjestelmiimme.

Mobiilimaksutavat

- Pivo Maksunappi - Kaikkien pankkien asiakkaille, kaikilla älypuhelimilla.

- MobilePay - Kaikkien pankkien asiakkaille, kaikilla älypuhelimilla.

Lasku- ja osamaksupalvelut

- Walley - Yli 18-vuotiaille yksityishenkilöille ja yrityksille Suomessa, joilla ei ole maksuhäiriömerkintöjä. Kertaostos max 5 000 €. Osamaksussa takaisinmaksuaika max 36 kk. Laskulla ja osamaksulla saat aina automaattisesti korotonta maksuaikaa 30 päivää. Valitsemalla maksutavaksi Walley lasku/osamaksu, päätät itse, kuinka paljon maksat minäkin kuukautena. Kuukausierän vähimmäismäärä on ilmoitettu laskulla. 

- OP Tililuotto - Vähintään 23-vuotiaille yksityishenkilöille, joilla on suomalaisen pankin verkkotunnukset. Enintään 7 500 euron suuruiset ostokset. Luotto haetaan ennakkoon ennen ostoksia ja se on tarkoitettu kaikkien pankkien asiakkaille. 30 päivää korotonta maksuaikaa. Luoton voi joko maksaa kerralla pois ilman kuluja, tai lyhentää omaan tahtiin.

Klarna Payments

Klarna:

- Maksa myöhemmin - 14 pv kulutonta maksuaikaa

- Pilko maksut - Takaisinmaksuaika max 36 kk. Maksun pilkkominen ei vaadi rekisteröintiä tai erillistä luottohakemusta. Luottopäätös tehdään kassalla syötettyjen tietojen perusteella. Kassalla valitaan sopivin erämaksusuunnitelma, jonka kulut ja ehdot näkyvät heti kassalla. Klarna-sovelluksella näet aina seuraavan eräpäivän ja saat muistutukset laskuista.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.

Toimitustapa ja -kulut

Toimitamme tilaukset kirjattuna (esim. postipaketit) tai kirjaamattomana toimituksena, joista kirjattuja lähetyksiä voi seurata lähetystunnuksella. Seuraavassa keskeisimmät toimitustapamme suuntaa-antavine hintoineen. Oikeudet muutoksiin pidätetään. Tarkan toimitusmaksun näet Ostoskori-vaiheessa sen jälkeen, kun olet klikannut tuotteen/tuotteet ostoskoriin, jatkanut kassalle, täyttänyt omat tietosi ja hyväksynyt toimitusehdot.

  • Nouto Haukiputaalta 0 €
  • Paketit Matkahuollon toimipisteeseen alkaen 9,00 €
  • Paketit Postiin / Postin pakettiautomaattiin alk. 8,00 € (Hox: Tilaukset, jotka on tilattu toimitettavaksi pakettiautomaattiin, mutta eivät automaattiin mahdu, siirtyvät noudettavaksi lähimmästä Postin toimipisteestä)
  • Paketit kotiovelle toimitettuna alk. 24,00 €. Suuremmat/raskaammat lähetykset esim. ilmalämpöpumput 59,00 €. Hox: Useamman sisäyksikön ilmalämpöpumput lavarahtina!
  • Lavarahti 79,00 €
  • Toimitus asentajamme mukana (ilmalämpöpumput) 20,00 €
  • Brikettitoimitus 49,00 €
  • Puuliiterin toimitus nosturilla purettuna
    • Puuliiteri alk. 370,00 €, parilato alk. 480,00 €

Toimitusaika ja toimituksen vastaanottaminen

Normaali toimitusaika on 2 - 7 päivää (tai 1 - 2 viikkoa) riippuen yleensä siitä, löytyykö tuotetta suoraan omasta varastosta vai toimitetaanko tilaus maahantuojan/tavarantoimittajan varastosta. Mikäli toimitusaika poikkeaa huomattavasti tästä, pyrimme ilmoittamaan tästä tuotetiedoissa. Toimitusaika-arviot annetaan Biottori Oy:n varastotilanteen ja maahantuojien antaminen tilausaika-arvioiden perusteella. Mikäli toivot tilauksellesi toimitusta tiettyjen aikaraamien sisällä, kannattaa ennen tilausta varmistaa tuotteen saatavuus! Biottori Oy ei ole vastuussa ulkopuolelta tulevien ennalta-arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista, mutta on velvollinen ilmoittamaan näistä asiakkaalle ensi tilassa heti tiedon saatuaan. 

TÄRKEÄÄ! Vastaanottaessasi tuotteen sinun tulee tarkistaa, että tuote vastaa tilausta ja on kunnossa. Älä ota vastaan tuotetta, joka ei vastaa tilausta tai ei ole hyvässä kunnossa! Asian varmistamiseksi on suositeltavaa avata pakkaus ja tarkistaa tuotteen kunto. Huom: tuote voi olla vaurioitunut, vaikka pakkaus olisi päällisin puolin kunnossa! Rikkinäisestä tuotteesta/pakkauksesta on viivytyksettä reklamoitava kuljetusyhtiölle, jotta vastuu kuljetuksessa rikkoutuneesta tuotteesta ei siirry vastaanottajalle. Jos kuittaat allekirjoituksellasi toimituksen vastaanotetuksi etkä reklamoi kuljetusyhtiölle kuljetusvauriosta, menetät mahdollisuuden reklamointiin (Tiekuljetussopimuslaki 40§). 

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä myös vaihto- ja palautusehdoissa mainitulle taholle.

Tuotearvostelut

Verkkokaupassamme on käytössä uutena toimintona Tuotearvostelut. Ennen kuin julkaisemme saamamme tuotearvostelun, varmistamme aina, että arvostelu on peräisin asiakkaaltamme, joka oikeasti on käyttänyt tai ostanut kyseisen tuotteen. Näin toimien pyrimme välttämään tuotearvosteluiden vääristymisen. Emme myöskään julkaise tuotearvosteluita, joiden kielenkäyttö ei ole asiallista ja joissa otetaan kantaa muihin asioihin kuin itse tuotteeseen.

Tietosuoja

Asiakkaiden tiedot tallennetaan Biottori Oy:n ylläpitämään asiakasrekisteriin, jonka tietoja käytetään asiakassuhteen hoitamiseen. Biottori Oy ei luovuta osoitetietoja kolmansille osapuolille. 

Vaihto- ja palautusehdot

Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus vaihtaa tai palauttaa koko tilauksesi tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Tämän jälkeen tuotteen palautusta ei voida enää käsitellä. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Mikäli palautat koko tilauksen, palautamme sinulle sekä tuotteiden myyntihinnan että toimituskulun. Palautuksesta aiheutuvat kulut sen sijaan tulevat asiakkaan maksettavaksi. Suuntaviivaa palautuksesta aiheutuvan kulun määrälle näet kohdasta "Toimitustapa ja -kulu". 

Jos haluat palauttaa tai vaihtaa tuotteita tarkistusajan jälkeen, ole yhteydessä suoraan myyjään joko puhelimitse tai sähköpostitse. Pelkkä tavaran palauttaminen tai noutamatta jättäminen ilman yksiselitteistä peruuttamista koskevaa ilmoitusta ei riitä. Peruuttamiselle ei tarvitse ilmoittaa syytä.

Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan asiakasnumerosi/nimesi ja yhteystietosi.

Postitse palautettavasta tuotteesta tulee pyytää Postilta kuitti, joka tulee säilyttää. Mikäli palautettu tuote katoaa matkalla, eikä kuittia ole, on vastuu lähettäjällä. Kuitti todistaa Postin vastaanottaneen pakkauksen kuljetettavaksi, jolloin vastuu siirtyy Postille.

Palautusoikeus koskee vain Suomessa käytävää kauppaa.

Palautusosoite:

BIOTTORI OY

TERVAKARINPOLKU 34

90830 OULU

TÄRKEÄÄ: Ongelmatilanteessa toimiminen - reklamaatio ja viallinen tuote

Vastaanottaessasi tuotteen sinun tulee tarkistaa, että tuote vastaa tilausta ja on kunnossa. Älä ota vastaan tuotetta, joka ei vastaa tilausta tai ei ole hyvässä kunnossa! Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio kuljetusyhtiölle. Mikäli rikkinäisestä tuotteesta/pakkauksesta ei viivytyksettä reklamoida kuljetusyhtiölle, vastuu kuljetuksessa rikkoutuneesta tuotteesta siirtyy vastaanottajalle. Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä myös vaihto- ja palautusehdoissa mainitulle taholle.

Riitatilanteet pyrimme ensisijaisesti ratkaisemaan neuvottelemalla asiakkaan kanssa joko sähköpostitse, puhelimitse tai tapaamisen yhteydessä. Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn, tulee kuluttajan olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).